söndag 8 april 2012

Kalas!!!!!

Vår underbara gosse fyllde 1 år igår! Tänk vad tiden har gått fort?! Det känns som att det var nyss han föddes. Förra året när han föddes var det strålande solsken och våren slog till med stormsteg. Igår när gossen fyllde år var det strålande sol och vinterväder med snö (dock under upptining). Nu har vi inget spädbarn längre här på Ljunglibacke, utan en ettåring!

18 vuxna och 10 barn var på kalas här på gården igår. Vi bjöd på hemmagjorda hamburgare, hemmagjort hamburgerbröd på surdeg, coleslaw, diverse grönsaker mm. Det blev hemmagjord gräddtårta med marsipantäcke till efterrätt och glass för dem som hellre ville ha det. Jag föredrar hemmagjord mat i alla former, då jag tror att de konstgjorda ämnena kommer att missgynna människosläktet på sikt.

Barnen var snälla som lamm och lekte fint med varandra och med leksakerna! Det var roligt! Skrikiga ungar har jag svårt att klara av. Jag är ingen direkt barnmänniska från början som önskat mig barn sedan jag var liten. Nej, jag har nog snarare tyckt att barn varit skrikiga och jobbiga, små energitjuvar helt enkelt. Jag har fortfarande svårt för andras ungar, men så klart känner jag några snälla, duktiga och väluppfostrade barn som jag tagit till mitt hjärta!!

Gossen fick många nya roliga leksaker, böcker, gosdjur och saker han kan spara till senare i livet. Av mamma och pappa fick han en Bobby-car, en röd Case traktor, leksaker till sandlådan (bla muggar, skedar och tallrikar i plast som gossen genast började leka låtsaslek med!) och en bok (Smarta små upptäcker naturen). Ett roligt paket med en bok med ljud kom på posten! Stort tack för den presenten, den värmde mitt modershjärta! Mormor kom med en himla gulligt gosedjur; en kattmamma med tre kattungar som låg i en korg på en kudde.

Nej, nu är kalaset över och påsken slut, nu är det bara en sak som gäller... och det är TRÄNING!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar