fredag 13 april 2012

Och så kan man drömma...

Barbados, Västindien. Bilden är från Atlantkusten på öns östra sidan. På västkusten badar man i det Karibiska havet.

Min längtan efter värme är stor. Min längtan efter ljummet turkost vatten är enorm. Min längtan efter att resa är gigantisk. Ur resesynpunkt spelar det nästan ingen roll vart jag reser. Bara jag får sitta på en flygplats och känna att jag är på väg! Visst skulle det vara underbart att resa till Barbados igen. Jag fullkomligt älskar den lilla ön. Det har nog att göra med att jag bodde där som liten. En nostalgitripp helt enkelt. En avlägsen släkting till mig som reste mycket världen runt sa att vattnet runt Barbados var det finaste vatten hon badat i. För en fisk som mig så är vattnet viktigt! Att sola det klarar jag inte av, varken min hud eller mitt temperament! Musiken i Västindien är också härlig. "Rumprullande" rytmer till calypso eller reggae! Nej tack styrdans-ja tack rumprullning!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar