söndag 6 maj 2012

Festligheter och kort!


Vår feta tacka Ronja fick två pytte-lamm!  Inte helt ovanligt!


Gossen grejar hos min kusin och hennes dotter!


Lamm liv i ladugården!


Idag har vi haft lite utav ett kalas här på Ljunglibacke! Min syster yster har kommit hem från Ungern där hon pluggar. Våra två kusiner, en med respektive och en med barn, samt vår mamma och min systers svärmor har varit här idag. Vi åt lunch tillsammans och hade en mycket trevlig eftermiddag. Det är så härligt att ha syster hemma ett tag! Nästa helg skall vi fira hennes födelsedag!

När jag och min sambo gick ut till fåren precis mitt upp i mitt bloggande i kväll så såg vi att den sista tackan hade börjat lamma. Vi hade misstänkt att hon skulle få sin lammunge under kvällen/natten. Hon klarade inte av att få ut lammet själv, då det var ett stort bagglamm, så jag fick hjälpa till att lirka ut ulltotten. Det blir en massa turer ut till fårhuset i ur och skur och på dygnets alla timmar under lammningen. Även om det är skönt att den är över så är lammningen är underbar tid!



1 kommentar:

  1. Det var jätte roligt att få se alla lamm, de är så himla söta! Tack för en super trevlig dag inkl. den gudomliga lunchen!

    SvaraRadera