måndag 7 maj 2012

Vad vore livet utan träning???

Ja, vad vore livet utan träning? Att träna är underbart. Att känna hjärtat slå snabbare, att känna kroppen arbeta, det är livets krydda. När jag tränar regelbundet, dvs 3-4 gånger i veckan minst, så är jag piggare, får bättre koncentration, är gladare, blir stresståligare, och allmänt nöjdare med det mesta! När jag inte tränar blir jag tvärtom, tröttare, får sämre koncentration, tål stress sämre och blir allmänt mer nedstämd. Träning är ett behov man bygger upp under livet. Jag tycker om att kombinera styrketräning med någon form av konditionsträning, cykling, simning eller joggning. På vintern är förstås längdskidor den ultimata idrotten. Jag skulle aldrig ha överlevt studietiden utan min träning.

I samband med sonens födelse så blev jag troligen sned i höften för när jag började konditionsträna igen så fick jag ont. Efter mycket om och men så tog jag modet till mig och besökte en naprapat. Det var bland det vidrigaste jag någonsin gjort, men bra blev jag! Hoppas jag slipper den upplevelsen igen. Nu har jag så sakteliga börjat bygga upp konditionen igen, men det har periodvis blivit uppehåll och det är jobbigt att då inte kunna träna. Jag är en betydligt gladare mamma om jag tränar!!!


1 kommentar:

  1. Det vore inget, det är så himla skönt. Saknar verkligen att kunna träna obegränsat. Imorgon ska jag tillbaka till ortopeden och jag får hoppas han hittar något som kan åtgärdas för jag vill verkligen blir bra.

    SvaraRadera