söndag 11 mars 2012

Shopping

Bilden har inget med texten att göra! Den har med mina spirande vårkänslor att göra!!

Idag har jag haft en underbar shoppingdag tillsammans med min kära mor. Tänka vad glad man kan bli av att handla ibland OCH äta lunch utan barn i godan ro! Jag har inte haft några jeans med riktig passform på ett bra tag. Idag tog jag turen förbi JC och inhandlade två par snorigt dyra men ack så underbara jeans. De satt som en smäck och häcken blev dessutom någorlunda vacker i dem. Jag har aldrig lyckats med bedriften att hitta jeans på Lindex eller HM som sitter snyggt. Bra för ekonomin hade det ju förstås varit om jag gjort det. Skillnad är det för killarna har jag upptäckt. Min sambo kan hitta jeans som sitter snyggt för 4-500! 

Till gossen inhandlades några plagg i storlek 86; ett par söta FIX jeans, ett par mysbyxor och 2 långärmade bodies. Jag har handlat mycket barnkläder på KapAhl men tycker även om Lindex. Polarn och Pyret är också en stor favorit. På barnmässan i Göteborg upptäckte jag Geggamojas och Nova Stars kläder. Med tiden har jag upptäckt att man inte behöver så många klädesplagg i de olika storlekarna. Vissa storlekar har dock gossen använt längre än andra. Storlek 62 kunde man nästan hoppa över. 

Jag fick det mest fantastiska kakfat i tre våningar av mor. Det ligger inslaget som present och väntar på födelsedagen på torsdag! En sväng in på apoteket blev det för att inhandla min favorit lotion mm. På barnaffären hittade jag ett heltäckande "förkläde" som min gosse ska ha när han ska börja kladda mer med maten, måla mm. Nu är han ekiperad för fingerfärgsmålning!! Eftersom jag älskar böcker själv, så blev det även en bok till den lilla mannen hemma.

Jag hoppas ni som läser min blogg haft en underbar helg i det ljuvliga vårvädret!!

1 kommentar:

  1. Härligt att höra vad du handlat, du hade ju handlat en hel del mer saker som du inte berättade i telefon. :)

    SvaraRadera