måndag 20 februari 2012

En dopgåva







Mitt upp i barnlivet finns inte många långa stunder att skapa på. Jag har just nu en stor och stark längtan att sätta en pensel i handen, eller egentligen vad som helst i händerna som jag kan göra något med!

Det finns så mycket i mammaledighetsvardagen (eller mammajobbandet som jag kallar mammaledigheten för, mer rättvist ord liksom) som jag prioriterar före skapandet. Min gosse, djuren, träningen och allt i hemmet som gör att det hålls någorlunda i ordning. De flesta vardagliga sysslor har sin tid och när min gosse leker själv på golvet eller sover i vagnen då fylls den tiden av annat än skapandet. När min sambo kommer hem då vill jag oftast träna (och min sambo vill givetvis träna med sitt) och sedan umgås med min lilla familj!

Nätterna. Nätterna får bli lösningen.

Mitt sista större projekt var en dopgåva till min väninnas son för snart två år sedan. Ja, ni hör, två ÅR!  Jag köpte en trästol som jag målade och gjorde ett djur för varje bokstav i alfabetet. På ryggstödet skrev jag barnets namn, födelsedag, vikt och längd. Har gjort några sådana här stolar förut med olika motiv för alfabetets bokstäver. Djurmotiv är en favorit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar