onsdag 22 februari 2012

Lera mellan händerna!

Bilden är lånad från min bror!
 
Tänk vad lite lera mellan händerna kan göra för att få ner kortisolnivån! Att slå en klump lera i bordet, att knåda den, att forma den, med eller utan drejskiva är stressbefriande och som en smekning för själen. Ikväll har jag fokuserat på en klump lera som jag försökt skapa något ut av. Det blev två små fat! Drejskivan var svår att bemästra, så jag är nöjd att jag fick till något! Efter drejningen så färgade jag faten och ristade en bild. De är klara om 1 månad efter besök i ugn och glasering. Om faten blir representabla så kan det hända att jag lägger ut en bild! För några veckor sedan blev jag inspirerad av Sofia på www.hildashem.se, och tänkte att det här med lera måste jag prova. Jag åkte till Gjord Skaparverkstad i Sollebrunn, som har öppet hus på onsdag kvällarna. Nu har jag en klump lera liggandes i en plastpåse här hemma. Undrar vad det skall bli av den!?

1 kommentar:

  1. Ja, visst var det roligt att leka med lera. Drejskivan gav jag mig inte på senast - det tar jag nästa gång :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera