torsdag 9 februari 2012

Kusin kalas!

Jag har i eftermiddag/kväll haft kalas för min ena kusin som fyllde år! Bjöd på middag och fika för alla släktingar som är här uppe i fjällen. Vi myste i vår lilla stuga. Ljusen var tända och brasan sprakade, samtalen flödade och de två barnen hoppade mellan famnarna. Min lilla gosse tog ett stort tag om min lilla kusin dotter och sa ett ljud som liknade " de är mina leksaker, låt bli dem"! Har aldrig sett honom göra det innan. Han har förresten i dagarna lärt sig att resa sig upp från liggande till sittande ställning och visat mer  intresse för att ta tag i stolar mm. När vår gosse föddes trodde jag aldrig att livet med barn skulle bli roligare och roligare, men där hade jag fel!

Jag och min sambo åkte på en mycket rolig skotertur igår. Turen gick genom olika slags terräng; myr, sjö, skog och fjäll. Min sambo gasade på medans jag tog det lite lugnare. Efteråt hälsade vi på ett gäng Sibirien Huskeys som drog släde. Det är roligt att se hundar i sitt rätta element, och som får göra det som de delvis är avlade för. När de inte drog log de och vilade i snön. Då och då stämde någon upp i sång och strax efter så följde de övriga med i ylandets melodi. Djurägaren sa att ibland så svarade vargarna i området!

Innan vi for upp till fjällen så fick jag reda på att min syster ska ha barn i sommar! Stort grattis syster yster! Det är roligt att bli moster och roligt för min gosse att få en kusin på min sida som är så nära i ålder. Ser fram emot den storkens ankomst!

När jag kommer hem skall jag lägga ut en bild på min hund Trulsa i dragsele och gossen i pulkan. Fram tills dess en bild på hundarna från förra vintern!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar