onsdag 15 februari 2012

En lycklig draghund och två lyckliga isbjörnar!

Vilken underbar dag vi har haft här på Ljunglibacke! Solen har strålat från en klarblå himmel och den har börjat värma våra kinder lite med ett löfte om vår. Snön har gnistrat ikapp med solens strålar. Trulsa har dragit lilla gossen i pulkan idag, på skogsväg och landsväg bar det av. Jag tycker mig känna att min hund är nöjd med sin uppgift! Här kommer en utlovad bild från fjällen.


Och så till de glada isbjörnarna i världens största isbjörnsanläggning i Orsa Björnpark! Jag har skrivit om dem tidigare i min blogg! När jag stog och tittade på dem länge så tyckte jag att de verkade glada och nöjda, och då blev jag också glad och nöjd! Djur i fångenskap ska ha det bra (om vi nu ska ha dem i fångenskap). Här kommer några bilder på de lyckliga isbjörnarna...

                               Willbär utanför idet i den konstgjorda glaciären.

Ewa och Willbär

"Ska vi klättra upp eller vad säger du Ewa....?"


Här springer paret ner till isen på sjön.

Imorgon kommer en kärleksförklaring till mitt andra hemland! Godnatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar