måndag 6 februari 2012

Skidsemester

Äntligen är vi uppe i fjällen på skidsemester (denna gång på längdskidor). Detta är dock inget träningsläger utan en skidsemester! Detta är viktigt att poängtera då hela släkten (på minsida), delar av den är också här uppe, är tränings och tävlingsinriktade. Själv har jag åkt Vasaloppet 7 gånger och gjort Sverige Klassikern 1 gång, men i nuläget så motionerar jag endast för att komma i form efter extra pålagda amningskilon. (Notera att jag säger amningskilon och inte graviditetskilon! Kvinnor borde bli varnade för detta!) Var sak har samtidigt sin tid här i livet, och jag tror inte det blir bra att göra allt på samma gång. Många idag vill skaffa barn, göra karriär och utöva alla sina intressen på samma gång och jag är helt övertygad att "något"oftast får lida för detta.

Idag har kylan bitit i kinderna och vinden har drivit igen längdspåren. Jag hade underbart glid under skidorna och mina armar och överkropp kändes stark efter all träning på gymmet, dock har jag inte så bra kondition.




Min hund Trulsa fick prova och dra en barnpulka med packning idag. Jag har en riktig dragsele till henne och det gick jättebra! Imorgon ska jag låta henne dra våran lilla gosse.

Nu sitter jag och min sambo och äter ölkorv och dricker öl! Det skall man också göra på en skidsemester!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera